20 Mayıs 2018 Pazar

İftar vaktinden sonra hangi çaylarla midenizi rahatlatabilirsiniz?


Öncelikle hepimiz için güzel ve huzurlu bir hafta olmasını diliyoruz. Ramazan ayıyla birlikte iftar vakitlerinden sonra hangi çaylarla midemizi ve kendimizi rahatlatabileceğimiz konusuna ayırdık bu haftaki yazımızı.

İftar vaktinin dönem itibariyle geç olması ve sonrasında hareketsiz kalınması gibi etkenlere bir de biraz fazla kaçırılan bir yemek eklenince tabi ki sindirimle ilgili sıkıntılar yaşamamız çok olağan. Bitki çaylarından bu noktada da faydalanabiliriz.

Beyaz çayınızın içine bir çay kaşığı kadar rezene veya 6-7 adet kuru papatya ekleyebilirsiniz. Rezene, özellikle sindirim sisteminde düz kas tabakasını gevşeterek sindirime yardımcı olurken, midedeki gerginlik ve ekşime gibi şikayetlerin giderilmesini de sağlıyor. Tüm gün boyunca kasılmış olan midenin rahatlamasını sağlayacak, yemeklerin daha kolay sindirilmesine yardımcı olarak mide ve bağırsaklarda rahatsızlık verecek gaz oluşumunu engelleyecektir. Papatya çiçeklerinin mide-bağırsak kasılmaları, şişkinlik ve gaz şikayetlerini giderici olduğu, ayrıca sindirime yardımcı etkileri de bilimsel olarak ortaya konmuştur. Papatyanın sindirim sistemine etkili bileşenleri olan flavanoidlerin bir diğer özelliği de hafif yatıştırıcı etkisi. Bu sayede papatya çayı, merkezi sinir sistemi üzerinde hafif yatıştırıcı etki de gösterecektir. 

Yeşil ya da beyaz çaya koyacağınız bir çay kaşığı kuru nane gaz giderir, mide bulantısını keser, mide ekşimesine iyi gelir, sindirime yardımcı olur, ağız kokusunu önler. Mide rahatsızlıklarına iyi gelen tarçın çayı ise kan şekerini düzenler. İçerdiği gingerol, shogaol ve benzeri ana etken maddeler ile zencefil pankreas ve safra kesesi salgılarını arttırıp, sindirime destek olur. Hazımsızlığı önleyip, karın bölgesinde şişme ve gazı engeller. Bağışıklık sistemini güçlendirmede etkili olan biberiye hazımsızlık ve kabızlık gibi sindirim sistemi rahatsızlıklarında da tavsiye edilir. Tüm bu çayları sıcak olarak ya da mevsimden ötürü sıcak demledikten sonra biraz buzla soğutup içine limon dilimi koyarak da keyifle içebiliriz.

Özellikle sıcak havalara denk gelen Ramazan süresince bol sıvı tüketmek çok önemlidir. Beslenme rutini değişen bünyemizi ve bağışıklık sistemimizi güçlü tutabilmek adına antioksidan oranı yüksek olan beyaz ve yeşil çaylarımıza katacağımız farklı bitkilerle değişik lezzetler de deneyebiliriz.

 
🌼

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder